Detaily
Formát: CD, Album (2017)
Žánr: Klasika
Délka: 53:26 min.
Hudba Prahy 18. století / Music from Eighteenth Century Prague
Prague – Vienna / Journey in Songs / Martina Janková, Barbara Maria Willi
Skladatelé:
• Václav Jan Tomášek (1774–1850) – An den Mond, op. 56
• Leopold Koželuh (1747–1818) – Spira pur, Sento amor
• Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) – Das Veilchen, Abendempfindung, Als Luise
• Jan Josef Rösler (1771–1813) – Arietta Il niente, Herbstlied, An die Entfernte, La Verita
• Joseph Haydn (1731–1809) – O tuneful voice, The spirit´s song
• Jan Václav Voříšek (1791–1825) – An Sie, Liebe, Die Abschiedsträne
• Jan Václav Kalivoda (1801–1866) – Frühlings Wanderschaft
Cestu mezi Vídní a Prahou, kterou roku 1787 absolvoval 31letý Mozart, aby byl u premiéry svého Dona Giovanniho, důvěrně znala celá řada dalších hudebníků; vydávali se po ní v obou směrech – často s vidinou lepšího živobytí na tom druhém, vysněném konci.
Česká písňová tvorba přelomu 18. a 19. století, jež tvoří osu tohoto alba, bude pro mnohé objevem – včetně faktu, že čeští komponisté zhudebňovali především německé a italské texty. Leccos vysvětluje rozkvět německé písně pro domácí muzicírování (a nakladatelské podnikání s tím spojené) i rychlé šíření klavíru v 80. letech. Podle Goetha bylo zvládnutí hry na klavír jednou z podmínek úspěchu vdavekchtivých slečen...
Leopold Koželuh patřil ve Vídni k nejúspěšnějším písňovým autorům; mj. díky svým diplomatickým schopnostem zastínil i zářivou hvězdu Mozartovu. Naopak Rösler, jehož písně jsou od Mozartových často k nerozeznání, v Praze velmi usiloval o zachování mozartovského odkazu po skladatelově smrti. Tomáška, který zůstal věrný Praze, s Röslerem spojuje vytříbený literární vkus, resp. bezchybný výběr textů.
Nahrávka zachycuje půvabný hlas Martiny Jankové plný života, dívčí nevinnosti, svěžesti a lehkosti, jež tak sluší mozartovskému repertoáru. Barevný a jasný zvuk jediného dochovaného klavíru F. J. Baumeistera (1797) pod rukama B. M. Willi bude jistě pro mnohé dalším překvapením a objevem na této dobrodružné cestě.
Účinkují:
Martina Janková – soprán
Barbara Maria Willi – kladívkový klavír
EN: fortepiano (Franz Joseph Baumeister, 1797)
Žánr: Klasika
Délka: 53:26 min.
Hudba Prahy 18. století / Music from Eighteenth Century Prague
Prague – Vienna / Journey in Songs / Martina Janková, Barbara Maria Willi
Skladatelé:
• Václav Jan Tomášek (1774–1850) – An den Mond, op. 56
• Leopold Koželuh (1747–1818) – Spira pur, Sento amor
• Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) – Das Veilchen, Abendempfindung, Als Luise
• Jan Josef Rösler (1771–1813) – Arietta Il niente, Herbstlied, An die Entfernte, La Verita
• Joseph Haydn (1731–1809) – O tuneful voice, The spirit´s song
• Jan Václav Voříšek (1791–1825) – An Sie, Liebe, Die Abschiedsträne
• Jan Václav Kalivoda (1801–1866) – Frühlings Wanderschaft
Cestu mezi Vídní a Prahou, kterou roku 1787 absolvoval 31letý Mozart, aby byl u premiéry svého Dona Giovanniho, důvěrně znala celá řada dalších hudebníků; vydávali se po ní v obou směrech – často s vidinou lepšího živobytí na tom druhém, vysněném konci.
Česká písňová tvorba přelomu 18. a 19. století, jež tvoří osu tohoto alba, bude pro mnohé objevem – včetně faktu, že čeští komponisté zhudebňovali především německé a italské texty. Leccos vysvětluje rozkvět německé písně pro domácí muzicírování (a nakladatelské podnikání s tím spojené) i rychlé šíření klavíru v 80. letech. Podle Goetha bylo zvládnutí hry na klavír jednou z podmínek úspěchu vdavekchtivých slečen...
Leopold Koželuh patřil ve Vídni k nejúspěšnějším písňovým autorům; mj. díky svým diplomatickým schopnostem zastínil i zářivou hvězdu Mozartovu. Naopak Rösler, jehož písně jsou od Mozartových často k nerozeznání, v Praze velmi usiloval o zachování mozartovského odkazu po skladatelově smrti. Tomáška, který zůstal věrný Praze, s Röslerem spojuje vytříbený literární vkus, resp. bezchybný výběr textů.
Nahrávka zachycuje půvabný hlas Martiny Jankové plný života, dívčí nevinnosti, svěžesti a lehkosti, jež tak sluší mozartovskému repertoáru. Barevný a jasný zvuk jediného dochovaného klavíru F. J. Baumeistera (1797) pod rukama B. M. Willi bude jistě pro mnohé dalším překvapením a objevem na této dobrodružné cestě.
Účinkují:
Martina Janková – soprán
Barbara Maria Willi – kladívkový klavír
EN: fortepiano (Franz Joseph Baumeister, 1797)
Další informace
Interpret | Martina Janková |
---|---|
Titul | Písně Současníků W. A. Mozarta (2017) |
Nosič | CD |
Typ nosiče | CD |
Dostupnost | Není skladem, 14 dnů |
Tracklist | 1. An den Mond, Op. 56 03:11 2. Spira pur 01:43 3. Sento amor 01:38 4. Das Veilchen 02:27 5. Abendempfindung 05:27 6. Als Luise 01:35 7. Arietta Il niente 01:58 8. Herbstlied 03:15 9. An die Entfernte 04:41 10. La Verita 04:07 11. O Tuneful Voice 04:49 12. The Spirit's Song 05:38 13. An Sie 02:34 14. Liebe 04:06 15. Die Abschiedsträne 03:16 16. Frühlings Wanderschaft 03:01 |
Popis | Formát: CD, Album (2017) Žánr: Klasika Délka: 53:26 min. Hudba Prahy 18. století / Music from Eighteenth Century Prague Prague – Vienna / Journey in Songs / Martina Janková, Barbara Maria Willi Skladatelé: • Václav Jan Tomášek (1774–1850) – An den Mond, op. 56 • Leopold Koželuh (1747–1818) – Spira pur, Sento amor • Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) – Das Veilchen, Abendempfindung, Als Luise • Jan Josef Rösler (1771–1813) – Arietta Il niente, Herbstlied, An die Entfernte, La Verita • Joseph Haydn (1731–1809) – O tuneful voice, The spirit´s song • Jan Václav Voříšek (1791–1825) – An Sie, Liebe, Die Abschiedsträne • Jan Václav Kalivoda (1801–1866) – Frühlings Wanderschaft Cestu mezi Vídní a Prahou, kterou roku 1787 absolvoval 31letý Mozart, aby byl u premiéry svého Dona Giovanniho, důvěrně znala celá řada dalších hudebníků; vydávali se po ní v obou směrech – často s vidinou lepšího živobytí na tom druhém, vysněném konci. Česká písňová tvorba přelomu 18. a 19. století, jež tvoří osu tohoto alba, bude pro mnohé objevem – včetně faktu, že čeští komponisté zhudebňovali především německé a italské texty. Leccos vysvětluje rozkvět německé písně pro domácí muzicírování (a nakladatelské podnikání s tím spojené) i rychlé šíření klavíru v 80. letech. Podle Goetha bylo zvládnutí hry na klavír jednou z podmínek úspěchu vdavekchtivých slečen... Leopold Koželuh patřil ve Vídni k nejúspěšnějším písňovým autorům; mj. díky svým diplomatickým schopnostem zastínil i zářivou hvězdu Mozartovu. Naopak Rösler, jehož písně jsou od Mozartových často k nerozeznání, v Praze velmi usiloval o zachování mozartovského odkazu po skladatelově smrti. Tomáška, který zůstal věrný Praze, s Röslerem spojuje vytříbený literární vkus, resp. bezchybný výběr textů. Nahrávka zachycuje půvabný hlas Martiny Jankové plný života, dívčí nevinnosti, svěžesti a lehkosti, jež tak sluší mozartovskému repertoáru. Barevný a jasný zvuk jediného dochovaného klavíru F. J. Baumeistera (1797) pod rukama B. M. Willi bude jistě pro mnohé dalším překvapením a objevem na této dobrodružné cestě. Účinkují: Martina Janková – soprán Barbara Maria Willi – kladívkový klavír EN: fortepiano (Franz Joseph Baumeister, 1797) |
SKU | SU4231-2 |
Ean | 0099925423124 |
Rok vydání | 2017 |
Pořadové číslo | 1000136528 |
Sleva | Sleva 10 % |
Doporučená prodejní cena | 369,00 Kč |
Zařazeno v kategoriích:
Klasika
2017 - 6
Martina Janková